Hlavní stánka > Z naší ordinace > Terapie spoušťových bodů

Terapie spoušťových bodů

Spoušťové body jsou drobné „uzlíky“ ve svalech s ohromným potenciálem vyvolávat a přenášet bolest a případně i jiné dysfunkce (brnění, poruchy čití, svalové napětí, aj.) do míst zdánlivě nesouvisejících s jejich lokalizací – do tzv. „zón přenesené bolesti“. Díky znalostem těchto zón jsme schopni rozklíčovat a identifikovat příčinu Vašich obtíží, která se ve zhruba ¾ případů nachází na odlišném místě, než kde pociťujete bolest.

Pro ošetření spoušťových bodů využíváme několik technik, mezi které patří:

• cílený tlak
  • uvolňovací cvičení - PIR (PostIzometrickáRelaxace), AGR (AntiGravitačníRelaxace)
  • reciproční inhibice - cílená aktivace "protihráčů" daného svalu vedoucí k uvolnění spoušťového bodu
  • fyzikální terapie - kombinovaná terapie (elektroterapie+ultrasonoterapie)

Ergonomie

Jednou z nejčastějších příčin vzniku obtíží pohybového aparátu je jeho nevhodné používání.

Dílčí podpěrné elementy chodidla

Dílčí podpěrné elementy chodidla využíváme zejména v případech, kde nám obuv neumožňuje využít kompletní stélky ...

Diastáza břišních svalů

Jako diastázu označujeme rozestup přímého břišního svalu (musculus rectus abdominis) v místě bílé linie (linea alba) v prostoru mezi hrudní kostí a horním okrajem pánve.