Hlavní stánka > Z naší ordinace > Terapie spoušťových bodů

Terapie spoušťových bodů

Spoušťové body jsou drobné „uzlíky“ ve svalech s ohromným potenciálem vyvolávat a přenášet bolest a případně i jiné dysfunkce (brnění, poruchy čití, svalové napětí, aj.) do míst zdánlivě nesouvisejících s jejich lokalizací – do tzv. „zón přenesené bolesti“. Díky znalostem těchto zón jsme schopni rozklíčovat a identifikovat příčinu Vašich obtíží, která se ve zhruba ¾ případů nachází na odlišném místě, než kde pociťujete bolest.

Pro ošetření spoušťových bodů využíváme několik technik, mezi které patří:

• cílený tlak
  • uvolňovací cvičení - PIR (PostIzometrickáRelaxace), AGR (AntiGravitačníRelaxace)
  • reciproční inhibice - cílená aktivace "protihráčů" daného svalu vedoucí k uvolnění spoušťového bodu
  • fyzikální terapie - kombinovaná terapie (elektroterapie+ultrasonoterapie)

Kinezioterapie

Léčba pohybem – kinezioterapie nebo též individuální pohybová terapie – je základním atributem fyzioterapie.

Kompenzační cvičení

Máte-li jednostranné pracovní či sportovní zatížení, povede tato aktivita k rozvoji svalových dysbalancí ...

Konference Fyzio&Sport

Zveme Vás na odbornou konferenci FYZIO&ŠPORT, jejíž program se bude věnovat diagnostice a prevenci zranění, novým trendům v rehabilitaci, zlepšení zdraví a sportovní výkonnosti a optimalizaci zatížení a regenerace.