Hlavní stánka > Fyzio služby

Diagnostika, terapie a prevence bolestí pohybového aparátu.

Pomůžeme Vám opět žít a sportovat bez omezení.

Fyzioterapie

Trápí Vás bolesti zad a kloubů, nemůžete se pohybovat tak, jak jste zvyklí nebo se chcete těmto neduhům vyhnout? Pomocí fyzioterapie Vám v tom pomůžeme.

Fyzioterapie je obor zdravotnické činnosti zaměřený na diagnostiku, terapii a prevenci poruch pohybového systému. V rámci fyzioterapie Vám pomůžeme identifikovat a řešit příčinu Vašich obtíží, ať už je to bolest, omezení hybnosti nebo jiné obtíže často i zdánlivě nesouvisející s pohybovým aparátem.

Fyzioterapie v našem zařízení probíhá komplexně, na základě pečlivého vyšetření, tzv. kineziologického rozboru, aplikujeme speciální fyzioterapeutické techniky a metody zaměřené na odbourání bolesti, ošetření svalů a jejich spoušťových bodů a uvolnění kloubních blokád. Následně pomocí speciálních cvičení probíhajících nejčastěji na neurofyziologickém podkladu upravujeme řízení pohybové činnosti tak, aby bylo dosaženo optimální funkce Vašeho pohybového aparátu.

Nedílnou součásti fyzioterapie je instruktáž k domácímu cvičení, které často podmiňuje terapeutický efekt, a konzultace činností prováděných v pracovním prostředí či během volnočasových aktivit tak, aby byla zajištěna ergonomie jejich provedení a nedocházelo k recidivě Vašich obtíží. Fyzioterapie je vhodná pro všechny věkové skupiny, ať už v rámci léčby konkrétních dysfunkcí pohybového aparátu nebo jako prevence jejich vzniku a rozvoje.

Techniky a postupy, které využíváme v naší ordinaci:

Domácí fyzioterapie

Nemáte možnost či čas navštívit naši ambulanci? Fyzioterapeutickou péči Vám můžeme poskytnout i u Vás doma.

Domácí fyzioterapie je vhodná pro všechny, kteří se v důsledku omezení svých pohybových schopností (neurologické onemocnění, stavy po úrazech, výrazně bolestivé stavy apod.) nemohou dostavit na ambulantní fyzioterapii, případně chtějí využít našich fyzioterapeutických služeb ve vlastním domácím prostředí, například z důvodu časové vytíženosti.

Fyzioterapeut přijede k Vám domů v předem domluvený čas a na základě vyšetření Vašeho pohybového aparátu stanoví terapeutický plán s cílem odstranit bolest, obnovit rozsah pohybu, špatné pohybové stereotypy nahradit správnými a zainstruovat Vás v rámci ergonomie.

Dle tohoto plánu bude uskutečňována terapie s využitím rehabilitačních pomůcek, které terapeut přiveze s sebou. V případě potřeby zaškolíme i Vaše rodinné příslušníky tak, aby komplexní terapie probíhala co nejefektivněji.

Vysokovýkonový laser

Trápí Vás akutní bolesti, zvrtnutý kloub či zranění ze sportu? Účinnou, rychlou a zároveň jemnou léčbou je aplikace vysokovýkonového laseru.

Vysokovýkonový laser využívá léčebných účinků laserového světla k urychlení zotavení zranění, kompenzaci artrotických stavů nebo potlačení bolesti. Tato terapie je vhodnou volbou pro každého, kdo se právě zranil a potřebuje se rychle uzdravit. Léčba však může být indikovaná i u pacientů s dlouhotrvající bolestí.

V rámci vstupního vyšetření (kineziologického rozboru) zhodnotíme, zda pro Vás bude terapie vysokovýkonovým laserem vhodná a zvážíme parametry, které budeme při aplikaci využívat. Tato moderní, rychlá a velice šetrná metoda fyzikální terapie dokáže výsledky fyzioterapie značně podpořit, za některých stavů v podstatě podmínit.

Odbourání bolesti a zrychlení hojení a regeneračních procesů, jež dosáhneme pomocí vysokovýkonového laseru, Vám umožní rychlejší návrat ke sportu i Vaší běžné úrovni aktivit.

Osobní trénink

Chcete cvičit smysluplně a zlepšovat svou kondici, silové schopnosti a sportovní výkon? Otestujeme Vaše pohybové dovednosti a naplánujeme Vám tréninky a jejich zaměření.

Nemáte jasnou představu o tom, jak byste měli cvičit, abyste dosáhli svých cílů? Nebo už nějakou dobu cvičíte, ale chcete mít jistotu, že své úsilí věnujete smysluplnému tréninku? V rámci pohybové diagnostiky otestujeme Vaše pohybové a silové dovednosti a lépe určíme, na co se v tréninku zaměřit, abyste se mohli zdokonalovat dlouhodobě a bezbolestně.

Pro život bez bolesti a většinu rekreačních aktivit stačí rozvíjet a dosáhnout dostatečné úrovně silové vytrvalosti. Během pohybové diagnostiky si vyzkoušíte, jak zvládáte motorickou kontrolu a silovou vytrvalost v každém ze základních pohybových vzorů. Na základě Vašich schopností Vám doporučíme, čemu byste se měli v tréninku věnovat a jakým způsobem můžete provádět další průběžnou diagnostiku sami.

V návaznosti na naší pohybovou diagnostiku Vám doporučíme, jak přesně by měl vypadat samotný trénink. V případě potřeby si v rámci osobního tréninku upřesníme správné a bezpečné provádění jednotlivých cviků a poradíme Vám, jakým způsobem si plánovat své tréninky. Osobní trénink je sestaven individuálně na základě vašich cílů a schopností (nutno absolvovat pohybovou diagnostiku).

Mobilizace kloubů a páteře

Kloubní blokáda je nejčastější poruchou na úrovni kloubu včetně meziobratlových kloubů na páteři.

Osobní trénink

Osobní trénink je sestaven individuálně na základě vašich cílů a schopností, případně sportovní disciplíny, ve které byste se rádi zlepšili

Řešení Vašich obtíží

Stavy, poruchy a dysfunkce, které řešíme nejen v naší ambulanci.