Kinezioterapie

Léčba pohybem – kinezioterapie nebo též individuální pohybová terapie – je základním atributem fyzioterapie. Patologické pohybové stereotypy, nevhodné držení těla nebo jednostranná zátěž vedou k rozvoji svalových dysbalancí, nerovnoměrnému zatěžování pohybového aparátu, jeho měkkých částí, ale i kloubů a kostí a k rozvoji bolestí. Trvá-li tento stav „dostatečně“ dlouho, stanou se změny na jednotlivých částech pohybového aparátu nevratnými (např. artróza).

Pomocí speciálních fyzioterapeutických technik a metod založených nejčastěji na precizním řízení pohybu a tzv. neurofyziologickém podkladu obnovujeme, upravujeme a fixujeme fyziologické pohybové stereotypy, čímž zajišťujeme (s Vaší aktivní účastí) optimální funkci Vašeho pohybového aparátu. V našem zařízení využíváme prvky těchto metodik:

• metodika DNS – dynamická neuromuskulární stabilizace
  • metodika senzomotorické stimulace
  • SM systém - spirální stabilizace páteře
  • technika PNF - proprioceptivní neuromuskulární facilitace
  • aktivace hlubokého stabilizačního systému a pánevního dna
  • Brügger koncept
  • technika aktivní centrace kloubů končetin a páteře
  • míčková facilitace
  • cvičení s pružnými tahy - thera band
  • cvičení na velkém míči
  • cvičení s měkkým míčem - overball a další ...

Senzomotorická stimulace

Metodika Metodika senzomotorické stimulace je terapeutický koncept vyvinutý Dr. Jandou založený na zlepšení řídící funkce CNS ...

Bc. Žaneta Kohoutková

Mgr. Žaneta Kohoutková

Odborný profil

Mobilizace kloubů a páteře

Kloubní blokáda je nejčastější poruchou na úrovni kloubu včetně meziobratlových kloubů na páteři.