Hlavní stánka > Z naší ordinace >Kurz Terapie spoušťových bodů

Kurz Terapie spoušťových bodů

Ve spolupráci s Fyziokurzy.cz a Zdravo a fit s.r.o. pravidelně pořádáme dvoudenní intenzivní klinický kurz Terapie spoušťových bodů. Kurzy se konají v České republice i na Slovensku. Aktuální termíny kurzů: Třinec 6.-7.3.2021.

Spoušťové body (trigger points) jsou drobné uzlíky ve svalech způsobující bolest, omezení pohybu nebo např. parestezie často na místech zdánlivě nesouvisejících s jejich lokalizací. Spoušťové body jsou nejčastěji se vyskytující funkční poruchou pohybového aparátu. Znalosti jejich vlastností a možností účinné terapie uplatní profese, které v tomto odvětví působí, tzn. fyzioterapeuti, lékaři. Spoušťové body vznikají v predisponovaných místech kosterních svalů a způsobují přenesenou bolest a ostatní příznaky. Pro jejich terapii je tedy zásadní identifikovat konkrétní spoušťové body způsobující pociťované obtíže, tyto body ošetřit, zaučit pacienta v jejich autoterapii a upravit aktivity, které vedly k jejich vzniku a udržování.

Program kurzu

I. den:

• teoretická fakta (historie, prevalence, charakteristika TrPs)
  • diagnostika TrPs, možnosti terapie TrPs
  • bolesti hlavy, krku, hrudníku
  • bolesti ramene, paže, lokte a předloktí
  • bolesti zápěstí, ruky a prstů

II. den:

• bolesti beder, křížové oblasti, hýždí, kostrče a břicha
  • bolesti kyčle, zevní strany stehna, třísla
  • bolesti kolene, bérce, lýtka a kotníku
  • bolesti paty, plosky, prstů nohy

Cíle kurzu

• správná interpretace klinických příznaků
  • diagnostika založená na znalostech vlastností spoušťových bodů, zejména „zón přenesené bolesti“
  • přesná palpace myofasciálních změn
  • komplexní terapie zahrnující práci se svalem, fascií, CNS s návazností na autoterapii

Určení kurzu

• pro fyzioterapeuty, ergoterapeuty, lékaře (se specializací FBLR, ortopedie)
  • pro studenty fyzioterapie (minimálně 3. ročník bakalářského studia)

Účastníci kurzu obdrží certifikát se souhlasným stanoviskem UNIFY ČR (8 kreditů, 22 vyučovacích hodin), případně zajistíme i souhlasné stanovisko ČAE.

Dětský podologický program

Nejúčinnější možností jak zabránit vzniku nebo rozvoji již přítomné poruchy v oblasti nohy je diagnostikovat ji a zahájit cílenou terapii co nejdříve.

High intensity LASER

Vysokovýkonový laser

Léčba vysokovýkonným laserem patří mezi efektivní prostředky moderní fyzikální terapie.

Terapeutické stélky

Léčebné stélky do bot volíme dle podologického vyšetření. Nejčastější poruchou v oblasti nohy je plochonoží ...

Vážení pacienti a klienti, naše ambulance je zdravotnickým zařízením a je v provozu i po 1.3.2021.

Cesty do zdravotnických zařízení jsou nadále možné. V případě, že k nám dojíždíte z jiného okresu, doporučujeme využití formuláře nebo čestného prohlášení dle webu Ministerstva vnitra (https://www.mvcr.cz/clanek/pohyb-mezi-okresy.aspx)