Hlavní stánka > Z naší ordinace >Kurz Terapie spoušťových bodů

Kurz Terapie spoušťových bodů

Ve spolupráci s Fyziokurzy.cz a Zdravo a fit s.r.o. pravidelně pořádáme dvoudenní intenzivní klinický kurz Terapie spoušťových bodů. Kurzy se konají v České republice i na Slovensku. Aktuální termíny kurzů: Třinec 6.-7.3.2021.

Spoušťové body (trigger points) jsou drobné uzlíky ve svalech způsobující bolest, omezení pohybu nebo např. parestezie často na místech zdánlivě nesouvisejících s jejich lokalizací. Spoušťové body jsou nejčastěji se vyskytující funkční poruchou pohybového aparátu. Znalosti jejich vlastností a možností účinné terapie uplatní profese, které v tomto odvětví působí, tzn. fyzioterapeuti, lékaři. Spoušťové body vznikají v predisponovaných místech kosterních svalů a způsobují přenesenou bolest a ostatní příznaky. Pro jejich terapii je tedy zásadní identifikovat konkrétní spoušťové body způsobující pociťované obtíže, tyto body ošetřit, zaučit pacienta v jejich autoterapii a upravit aktivity, které vedly k jejich vzniku a udržování.

Program kurzu

I. den:

• teoretická fakta (historie, prevalence, charakteristika TrPs)
  • diagnostika TrPs, možnosti terapie TrPs
  • bolesti hlavy, krku, hrudníku
  • bolesti ramene, paže, lokte a předloktí
  • bolesti zápěstí, ruky a prstů

II. den:

• bolesti beder, křížové oblasti, hýždí, kostrče a břicha
  • bolesti kyčle, zevní strany stehna, třísla
  • bolesti kolene, bérce, lýtka a kotníku
  • bolesti paty, plosky, prstů nohy

Cíle kurzu

• správná interpretace klinických příznaků
  • diagnostika založená na znalostech vlastností spoušťových bodů, zejména „zón přenesené bolesti“
  • přesná palpace myofasciálních změn
  • komplexní terapie zahrnující práci se svalem, fascií, CNS s návazností na autoterapii

Určení kurzu

• pro fyzioterapeuty, ergoterapeuty, lékaře (se specializací FBLR, ortopedie)
  • pro studenty fyzioterapie (minimálně 3. ročník bakalářského studia)

Účastníci kurzu obdrží certifikát se souhlasným stanoviskem UNIFY ČR (8 kreditů, 22 vyučovacích hodin), případně zajistíme i souhlasné stanovisko ČAE.

Kineziologický rozbor, vstupní vyšetření, první návštěva

Kineziologický rozbor

První návštěva / vstupní vyšetření. Před zahájením cílené terapie je zapotřebí Váš pohybový aparát komplexně vyšetřit...

Regenerační programy pro sportovce

Aktivně sportujete? Chcete zlepšit svou výkonnost?

Domácí fyzioterapie

Fyzioterapie nemusí probíhat pouze v naší ordinaci.

Vážení pacienti a klienti, naše ambulance je zdravotnickým zařízením a je v provozu i po 1.3.2021.

Cesty do zdravotnických zařízení jsou nadále možné. V případě, že k nám dojíždíte z jiného okresu, doporučujeme využití formuláře nebo čestného prohlášení dle webu Ministerstva vnitra (https://www.mvcr.cz/clanek/pohyb-mezi-okresy.aspx)