Hlavní stánka > Z naší ordinace >Tejping a kineziologický tejping

Tejping a kineziologický tejping

Ke zlepšení účinku fyzioterapie často využíváme tejping, kineziologický tejping nebo kombinaci obojího. V obou případech se jedná o nalepení pásky na kůži. V případě tejpingu se jedná o pevnou pásku, kineziotejp je naopak pružný a roztažitelný až na 200% původní délky.

Pevné tejpy využíváme nejčastěji ke snížení pohyblivosti či imobilizaci postižených kloubů. Tejpy aplikujeme rovněž jako stabilizační doplněk v komplexnější aplikaci s kineziotejpy, kde využíváme zejména jejich mechanické vlastnosti - pevnosti.

Kineziotejpy jsou pružné prodyšné pásky, jejichž pomocí ovlivňujeme funkci svalů, kloubů, lymfatického a centrálního nervového systému (CNS). Pásky lepíme na kůži v závislosti na požadovaném účinku, který je ve většině případů založen na změně impulsů jdoucích do CNS a tzv. neurofyziologickém podkladu. Pásky jsou voděodolné a jejich efektu lze využívat po dobu několika dní, ať už při sportu nebo běžných denních aktivitách.

Na ukázky tejpingu, povídání o jeho účincích, rozdílech v tejpech, možnostech aplikace nebo základní kontraindikace se můžete podívat v následujících videích

Domácí fyzioterapie

Fyzioterapie nemusí probíhat pouze v naší ordinaci.

Terapie spoušťových bodů

Spoušťové body jsou drobné „uzlíky“ ve svalech s ohromným potenciálem vyvolávat...

Mulligan koncept

Koncept dle Briana Mulligana je unikátní terapeutický přístup kombinující mobilizaci kloubů s aktivním pohybem.

Vážení pacienti a klienti, naše ambulance má otevřeno. Provoz je v důsledku epidemiologické situace uzpůsoben tak, abychom v co možná největší míře zabránili šíření koronaviru.

I po 1.7.2020 platí povinnost mít zakrytý nos a ústa při návštěvě zdravotnického zařízení, po vstupu do čekárny prosím použijte dezinfekci rukou.