Hlavní stánka > Z naší ordinace >Kineziologický rozbor

Kineziologický rozbor

Kineziologický rozbor, vstupní vyšetření, první návštěva

Před zahájením cílené terapie je zapotřebí Váš pohybový aparát komplexně vyšetřit. I drobné odchylky nebo dysfunkce zdánlivě nesouvisející s aktuálním stavem se mohou často podílet nebo přímo zapříčiňovat Vaše obtíže.

Vyšetření zahajujeme odebráním anamnézy, tzn. cíleným rozhovorem, při kterém klademe důraz nejen na charakter aktuálních obtíží, ale bereme v potaz veškeré faktory, jež se na jejich vzniku, rozvoji či udržování mohly podílet.

Pro lepší představu a rychlejší průběh vstupního vyšetření uvádíme dotazy, které na Vás budeme směřovat.

• Jaké jsou Vaše obtíže? Bolest ostrá/tupá/bodová/plošná/pálení/brnění/mravenčení/snížení citlivosti/úbytek síly/omezení hybnosti? Při jaké konktrétní činnosti je pociťujete? Vnímáte obtíže i v klidu, budí Vás při spánku? Kdy se objevily příznaky poprvé? Jak se Váš stav od té doby vyvíjel? Co vedlo k jeho zhoršení či zlepšení? Absolvovali jste již nějaká vyšetření či terapii? Pokud ano, s jakým výsledkem?
  • Prodělal/a jste v minulosti nějaký úraz/operaci/vážnější chorobu (vč. onkologických onemocnění)? Absolvujete nyní nějakou léčbu? Užíváte nějaké léky? Byla jste těhotná? Jak těhotenství probíhalo? Jak proběhl porod?
  • Jaké je Vaše zaměstnání, resp. pracovní pozice, ve smyslu sed/stoj/práce s PC/jízda v autě...? Jaké jsou Vaše volnočasové aktivity? Sportujete nebo jste sportovali v minulosti/v dětsví? Jaký sport, jak dlouho, jak často?

Na základě těchto informací přistupujeme k systematickému vyšetření pohybového aparátu. Toto vyšetření probíhá nejčastěji ve spodním prádle, počítejte prosím s touto alternativou a oblékněte se prosím tak, abyste se cítili pohodlně. Dále často s pomocí speciálních testů stanovíme fyzioterapeutickou diagnózu a následně i plán terapie. Následně můžeme zahájit cílenou terapii a tak efektivně řešit Vaše potíže.

Autoterapie

Na základě kineziologického rozboru a dílčích výsledků naší terapie pro Vás připravíme soustavu cviků...

Ergonomie

Jednou z nejčastějších příčin vzniku obtíží pohybového aparátu je jeho nevhodné používání.

Pohybová diagnostika

S dlouhodobou prevencí proti bolesti úzce souvisí dostatečné silové schopnosti v šesti základních pohybových vzorech.